Popular Posts

Wednesday 3 October 2012

Sabarlah duhai hati

      Firstly,aku memang tak tahu nak mulakan dari mana since da lame aku xmerajinkan diri untuk mengupdate blog ni. Recently banyak sangat benda yang mengganggu fikiran aku.Kalau ikutkan hati aku,memang aku tak nak fikir semua masalah ni.Tapi makin aku pendam makin sakit hati ni.Dari luar everything nampak ok jer,tapi dalam ni tuhan jer yang tahu.
      Bermula dengan masalah yang paling remeh sampai la ke masalah yang paling besar semuanya bergabung untuk menghancur luluhkan hati, perasaan , jiwa dan raga aku.Bukannye nak menyalahkan sesiapa,tapi kadang-kadang rasa kesal dengan keadaan sekeliling.Kadang-kadang rasa macam nk give up jer,tp itu bukan aku sebab sekali aku melangkah aku takkan berundur walaupun langkahan ni terlalu lemah, tp aku pasti akan teruskan hingga ke garisan penamat.
           Aku tahu semua ni hanya ujian untuk aku..sabarlah duhai hati,bersabar untuk sekejap jer lagi.Kalau sebelum ni kau boleh bersabar dengan dugaan yang lagi berat,kenapa sekarang tak boleh?Tolonglah jangan lemah..Tuhan sedang menguji orang yang dia sayang,kau sepatutnya bersyukur sebab kau termasuk dalam golongan orang-orang yang dipilih untuk diujiNya.
             Aku bukannye nak merungut tapi sekadar nak meluahkan rasa hati.Kadang-kadang rasa letih sangat bila kita hidup dalam kepura-puraan ni.Mungkin kita boleh tipu orang lain,tapi macamana kita berlagak selamber sekalipun,kita takkan boleh tipu diri kita sendiri.Tu memang betol tp terpulang pada diri kita jugak macamana kita nak handle perasaan kita tu.Kalau positif pemikiran kita,maka positiflah penyelesaiannya.Bagi aku senang jer,aku hanya akan fikir pada benda yang aku betol2 perlu fikir,lagipun buat ape nak menyemakkan kepala dengan benda2 remeh kan?..
         Malam ni aku nak keluar tengok wayang wit my friends..hopefully aku akan lupa sekejap beban kt kepala ni..and sebelum aku terlupa,kepada MR.AF tahniah sebab awak berjaya buat saya angau kat awk..dan selamat tinggal sebab sy takkan jd peminat misteri awk lagi,penantian saya untuk orang yang tak pernah mengenali dan mengetahui kewujudan saya berakhir disini.Sy tak tahu kenapa tp perasaan sy pd awk kuat sgt walaupun sy tak pernah kenal pn siapa awk..tp sy taknak terus mengharap sebab sy tahu sy tak mungkin dapat memiliki awak.So bermula saat dan detik ini, sy akan lepaskan awak dari hati dan pemikiran saya.Kalau awak ditakdirkan untuk sy,kita akan jmpa lagi suatu hari nanti,tp kalau awk bukan untuk sy,sy redha dan mungkin DIA sedang mengaturkan sesuatu yang lebih baik untuk sy.....  
                   
              
             


           

No comments:

Post a Comment